Esmakordselt Eestis

2024. aastal esmakordselt korraldatud reservväelaste nädala eesmärk oli tunnustada ja tõsta ühiskonnas esile reservväelasi. Edaspidi igal aastal aset leidva reservväelaste nädala raames tegid enam kui 200 ettevõtet meie riigikaitsjatele eripakkumisi. Esimese reservväelaste nädala ajal müüdi üle poole miljoni kaitseväe digilaiku pakendatud toote, näiteks jäätise, piima ja vitamiinide, ning fondi kogunes üle 50 000 euro.

„Digilaigus toodete populaarsus turul näitab meie elanikkonna kõrget kaitsetahet ja valmisolekut toetada riigikaitsjaid. Tänu ettevõtetele saab oma panuse anda ka näiteks digilaigu pakendis jäätist süües või Kaardiväe pangakaardiga makstes,“ ütles kaitseministeeriumi kaitsetahte arendamise osakonna juhataja Martin Reisner.

Reservväelaste toetuseks on Coop Pank loonud Kaardiväe programmi, mille raames laekub iga toetaja kaardimakselt reservväelaste fondi üks sent ning pank lisab igale maksele veel ühe sendi omalt poolt juurde. Mai lõpuks oli programmiga liitunud ligi 3000 kaardiväelast ning iganädalaselt liitus sellega ligikaudu 40 toetajat, kelle jaoks panustamine riigikaitsesse ja turvalisusesse on oluline.

„Turvatunne on ühiskonna normaalseks toimimiseks üks olulisemaid väärtusi. Kui inimestel on turvatunne, unistavad nad paremast tulevikust, õpivad, arendavad end, kasvatavad lapsi ja viivad edasi oma elujärge. Sama kehtib ka ettevõtluse kohta – turvalises keskkonnas tehakse uusi investeerimisplaane, luuakse töökohti ja arendatakse uusi tooteid. Reservväelaste fondi kaudu saab iga eestimaalane anda oma panuse meie turvatunde suurendamisse,“ ütles Coop Panga juhatuse esimees Margus Rink.